22.11.2019

Rinki ja tuottajayhteisöt sopivat ekopistekeräyksen järjestämisestä

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy on sopinut Suomen Kuitukierrätys Oy:n, Mepak-Kierrätys Oy:n, Suomen Keräyslasiyhdistys ry:n ja Suomen Uusiomuovi Oy:n kanssa Rinki-ekopistekeräyksen jatkosta. Uusi sopimuskausi alkaa 1.1.2021 ja se on voimassa toistaiseksi.

Nyt solmittu sopimus jatkaa nykyistä toimintamallia, jossa Rinki suunnittelee, kilpailuttaa operaattorit ja järjestää pakkausjäteasetuksen mukaisen kuluttajapakkausten keräyksen tuottajayhteisöjen toimeksiannosta. Laaja yhteistyö lisää toiminnan tehokkuutta ja mahdollistaa kaikkien pakkausmateriaalien keräämisen samoissa pisteissä. Sopimus kattaa asetuksen edellyttämän määrän Rinki-ekopisteitä, niiden siivouksen ja logistiikan sekä asiakaspalvelun ja viestinnän kuluttajille.

Nykyiset ekopistekeräyssopimukset Ringin ja Suomen Kuitukierrätyksen, Mepak-Kierrätyksen, Suomen Keräyslasin ja Suomen Uusiomuovin välillä ovat voimassa vuoden 2020 loppuun saakka.