Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.

1.11.2018

Tiedote yrityksille: Pakkaustietojen ilmoituslomakkeen muutokset, tietojen palautus ja asiakastyytyväisyystutkimus

Bulletin in English >>
Meddelande på svenska >>
Tiedote suomeksi >>

Hyvä asiakkaamme!

Kerromme tässä tiedotteessamme pakkaustietojen ilmoituslomakkeeseen ensi vuonna tulevista muutoksista ja tietojen palautuksesta sekä marraskuussa toteutettavasta asiakastyytyväisyystutkimuksesta.

Pakkaustietojen ilmoituslomakkeen muutokset

Pakkaustietojen ilmoituslomakkeelle tulee muutoksia. Lisääntyneen tiedontarpeen vuoksi lomakkeelle tulee uusia muovipakkausrivejä, mutta samalla poistamme lomakkeelta kokonaan pantillisten juomapakkausten rivit.  Muuttunut lomake otetaan käyttöön ensi vuoden alussa, jolloin Ringille ilmoitetaan vuoden 2018 pakkaustiedot. Näin lomake muuttuu:

1. Ringille ilmoitetaan jatkossa vain pantittomat pakkaukset, minkä vuoksi pantillisten juomapakkausten ilmoitusrivit poistuvat ilmoituslomakkeelta. Aiemmin lomakkeella on ilmoitettu erikseen muovista, metallista tai lasista valmistetut pantilliset juomapakkaukset.

2. Muovipakkaukset kuluttajille -riveillä ilmoitetaan jatkossa erikseen tavanomaiset ja biohajoavat muovipakkaukset sekä tavanomaiset ja biohajoavat ostoskassit ja pikkupussit. Tavanomaisilla muovipakkauksilla tarkoitetaan biohajoamattomia muovipakkauksia sisältäen myös biopohjaiset muovipakkaukset, jotka eivät ole biohajoavia.

3. Puupakkausten ilmoitusrivejä on täsmennetty. FIN-lavojen rivillä ilmoitetaan standardin mukaiset leimatut FIN-lavat (100x120 cm) ja EUR/EPAL-lavojen rivillä ilmoitetaan standardin mukaiset leimatut EUR/EPAL-lavat (80x120 cm).

Tutustu ohjeisiin: Ilmoituslomakkeen täyttöohjeet 2019

Tutustu myös ensi vuoden hinnastoomme: Hinnasto 2019

Pakkaustietojen palautus helposti extranetissä

Pakkaustiedot on helpointa palauttaa extranet-palvelumme kautta osoitteessa extranet.rinkiin.fi. Vuoden 2018 pakkaustiedot voi palauttaa extranetissä tammikuun alusta lähtien, viimeinen palautuspäivä on 28.2.2019. Muistutamme teitä tammikuun alussa sähköpostitse tietojen palautuksesta, paperisten lomakkeiden lähettämisestä luovuimme jo viime vuonna.

Extranetissä voitte pakkaustietojen lisäksi päivittää muitakin tietojanne, kuten laskutusosoitteenne. Mikäli yrityksenne tai yhteyshenkilönne tiedoissa on tapahtunut muutoksia, ilmoitattehan niistä aina meille.

Tietojen muutoksista voi ilmoittaa myös asiakaspalveluumme: puh. 09 6162 3500, sähköposti info@rinkiin.fi. Asiakaspalvelumme auttaa myös mielellään, mikäli tarvitsette neuvoja pakkaustietojen ilmoittamisessa.

Asiakastyytyväisyystutkimus marraskuussa

Toteutamme marraskuussa asiakastyytyväisyystutkimuksen, johon toivomme aktiivista osallistumista. Asiakaspalaute on tärkeää, jotta voimme kehittää toimintaamme ja palveluitamme vastaamaan paremmin asiakkaittemme tarpeita. Tutkimuksen toteuttaa yhteistyökumppanimme Innolink, joka lähettää sähköpostilla linkin kyselylomakkeeseen. Vastaaminen vie aikaa noin 5 minuuttia.