2.11.2015

• Uudet sopimusehdot
  • RINKI Oy:n liittymis- ja vuosimaksut 2016

Vuoden 2015 pakkaustiedot Rinkiin 29.2.2016 mennessä

Pakkaustietojen viimeistä palautuspäivää hieman aikaistetaan, aiemmin määräpäivä oli maaliskuun lopussa. Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että vuoden 2015 pakkaustiedot tulisi palauttaa Rinkiin viimeistään 29.2.2016. Helpoin ja nopein kanava tietojen palautukseen on extranet-palvelumme osoitteessa https://extranet.pyr.fi. Palvelun kautta tiedot on mahdollista palauttaa heti vuoden 2016 alusta lähtien.

Postitamme ilmoituslomakkeen vuoden 2015 pakkaustietojen ilmoittamista varten 4.1.2016. Asiakkaille, jotka ovat valinneet sähköisen asioinnin Ringin extranetissä, lähetämme sähköpostiviestin tietojen palauttamisesta.

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy:n uudet sopimusehdot

Pakkausten tuottajavastuun lainsäädännön muutoksista sekä RINKI Oy:n toiminnan laajentumisesta johtuen sopimusehtomme ovat muuttuneet. Uudet ehdot ovat voimassa 1.11.2015 alkaen. Ne korvaavat 16.5.2014 päivätyt sopimusehdot, ja ovat voimassa toistaiseksi. Sopimusehtojen muutos ei edellytä teiltä mitään toimenpiteitä. Tutustu uusiin sopimusehtoihin >>

Ehtoihin tulleet muutokset ovat seuraavat:

1. Yritysnimemme muutos ja Rinki-merkki

• Aiemmin toimimme nimellä Pakkausalan Ympäristörekisteri PYR Oy. Uusi nimemme, Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy, on päivitetty sopimusehtoihin.
  • Kohta 10: Rinki-merkki korvaa aiemmin käytössä olleen PYR-merkin. Merkin uusi nimi on päivitetty sopimusehtoihin. Tiedotamme heti, kun Rinki-merkki on käytössänne.

2. Tuottajayhteisöjen kierrätysmaksut

• Tuottajayhteisöjen pakkausmateriaalikohtaiset maksut olivat aiemmin nimeltään hyötykäyttömaksuja. Vuodesta 2015 lähtien maksun nimi on ollut kierrätysmaksu. Uusi maksun nimi on päivitetty sopimusehtoihin (kohdat 5 e, 6 a, 7 b sekä kohdat 8 ja 14).
  • Kohta 8: Aiempien sopimusehtojen mukaan RINKI Oy aloitti tuottajayhteisöjen pakkausmateriaalikohtaisten kierrätysmaksujen laskuttamisen vuosittain huhtikuusta lähtien. Tuottajayhteisöjen esittämän muutosehdotuksen mukaan muutimme ehtoja kierrätysmaksulaskutuksen osalta. Uusien ehtojen mukaan laskutus alkaa kuukauden kuluessa siitä, kun yrityksen RINKI Oy:lle ilmoittamat pakkaustilastotiedot on hyväksytty.

RINKI Oy:n liittymis- ja vuosimaksut 2016

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy:n hallitus päätti Ringin liittymis- ja vuosimaksuista vuodelle 2016. Näet ne oheisesta taulukosta. Vuosimaksut laskevat noin 14,5 % kaikissa maksuluokissa, liittymismaksut pysyvät ennallaan.

Maksuluokka

alle 1,0

40

0

Tuottajayhteisöjen pakkausmateriaalikohtaisista kierrätysmaksuista vuodelle 2016 tiedotimme sähköpostitse lokakuussa. Tutustu tiedotteseen >>

Kaikki vuoden 2016 hinnat on julkaistu verkkosivustollamme osoitteessa Rinkiin.fi.

Tarvittaessa annamme mielellämme lisätietoa.

SUOMEN PAKKAUSKIERRÄTYS RINKI OY
Sähköposti: info@rinkiin.fi