7.4.2020

Vaatteet keräykseen UFF:n pisteisiin vasta poikkeustilanteen jälkeen

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy:n yhteistyökumppani UFF pyytää asiakkaita tuomaan vaatteet keräykseen vasta koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen jälkeen.

Koronavirusepidemia on vaikeuttanut kerättyjen vaatteiden toimittamista eteenpäin. Vaatekerääjä UFF toivoo, että asiakkaat toisivat vaatteita kierrätykseen mahdollisuuksien mukaan vasta poikkeustilan aiheuttaman häiriön päättymisen jälkeen.

UFF kerää vaatteita yhteensä 570 Rinki-ekopisteessä ympäri Suomen. Tämän lisäksi UFF kerää vaatteita myös muilla keräyspisteillä. Muiden vaatekerääjien, Reccin ja Fidan, toiminta jatkuu Rinki-ekopisteissä normaalisti.

Vaatelahjoituksia ei saa jättää maahan

Vaatelahjoituksia ei saa jättää maahan, jotta ne eivät leviä ympäristöön eivätkä joutuisi jätteisiin. UFF ohjeistaa säilyttämään kierrätettävät vaatteet kotona kuivassa tilassa niin kauan, kun häiriötila jatkuu.

- Olemme pahoillamme asiakkaillemme aiheutuvasta vaivasta ja harmista. Pakkauskeräys Rinki-ekopisteissä jatkuu ennallaan, vain vaatteiden palautusta UFF:n kierrätykseen pyydetään siirtämään poikkeustilanteen jälkeiseen aikaan, kertoo Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy:n operatiivinen johtaja Pertti Tammivuori.

Rinki-ekopisteistä voi antaa palautetta Ringin maksuttomaan asiakaspalveluun: puh. 0800 133 888 (ark. 7–21 ja la 9–18), asiakaspalvelu@rinkiin.fi. Palautetta voi antaa myös verkossa osoitteessa Rinkiin.fi/ekopistepalaute.

UFF: www.uff.fi, vaatekerays@uff.fi tai 09 2764 7622 (vastaaja).

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy: operatiivinen johtaja Pertti Tammivuori, puh. 0500 705 772, pertti.tammivuori@rinkiin.fi