Käytämme evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttötilastojen keräämiseksi.
Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää evästeistä.

x

Ringin kuluttaja­kampanja tavoitti lähes kaikki suomalaiset

Ringin viestintäkampanja kuluttajille näkyi ja kuului laajalti lokakuusta joulukuuhun. Kampanjassa kerrottiin pakkauskierrätyksestä, kannustettiin lajitteluun ja kehotettiin jokaista pitämään huolta ekopisteiden siisteydestä.

Kampanjan keulakuvana seikkaili jälleen J. Jätevuori – hahmo joka vielä Ringin edellisessä kampanjassa suhtautui skeptisesti pakkauskierrätykseen. Nyt aiheesta valaistunut Jätevuori oli oppinut kierrättämään pakkauksia ja halusi innokkaasti jakaa oppejaan eteenpäin.

Kuluttajakampanjan videot, radiomainonta ja somemainonta olivat esillä Ringin omissa sosiaalisen median kanavissa sekä radiossa, Ylen kanavilla, YouTubessa ja Facebookissa. Kaupat ja kauppakeskukset sekä jätelaitokset osallistuivat aktiivisesti kampanjaan ja jakoivat tietoa omissa kanavissaan.

Pakkauskierrätyksen tärkeät viestit näkyivät myös perinteisessä mediassa ympäri Suomen. Mediaviestinnällä tavoitimme noin 4 miljoonaa suomalaista, YouTubessa 1,7 miljoonaa käyttäjää katsoi videon loppuun ja radiomainonnalla saavutimme arviolta 3,6 miljoonaa kuuntelijaa.