Vuosikatsaukset

Vuosikatsaus 2021

Lähes 60 000 tonnia kierrätettäväksi kerättyä pakkausjätettä, entistä kustannustehokkaampaa ja laadukkaampaa toimintaa sekä yli 4600 tuottajavastuullista asiakasyritystä. Ringin vuosi 2021 oli onnistunut monista muutoksista huolimatta.

Vuosikertomuksessamme kerromme Ringin kuluneen vuoden tärkeimmistä tapahtumista, pakkauskierrätyksen merkittävimmistä avainluvuista ja jätelain uudistuksen mukanaan tuomista muutoksista. Kerromme myös, miten suomalaisten kulutustottumusten muutos on näkynyt Rinki-ekopisteillä – ja miten pystyimme kuluneena vuotena alentamaan asiakasmaksujamme.

Tutustu Ringin vuoteen tarkemmin tästä!

Kuluttaja ekopisteellä

Vuosikatsaus 2020

Tuloksellista jätelakiedunvalvontaa, entistä kustannustehokkaampaa pakkauskeräystoimintaa, 58 mediatiedotetta ja lähes 20 000 vastattua neuvontapuhelua. Ringin vuosi 2020 täyttyi tuottajavastuun edunvalvonnasta ja operatiivisesta työstä.

Vuosikertomuksessa kerromme Ringin vuoden 2020 tärkeimmistä tapahtumista sekä pakkauskierrätyksen merkittävimmistä avainluvuista. Yhdessä kierrätimme 71% tuottajavastuullisten yritysten markkinoille tuottamista pakkauksista. Myös kaikki voimassa olevat materiaalikohtaiset kierrätystavoitteet saavutettiin.

Ringin toimintaan poikkeusvuosi vaikutti kasvaneina keräysmäärinä Rinki-ekopisteillä. Ekopisteiltä vuodessa kierrätettäväksi kerätty jäte täyttäisi 7 Helsingin Hartwall-areenaa.

Tutustu Ringin vuoteen tarkemmin tästä.

Nuori mies ekopisteellä

Vuosikatsaus 2019

Hedelmällistä edunvalvontaa, 50 000 tonnia kerättyä pakkausjätettä, miljoonia suomalaisia tavoittanut kuluttajakampanja sekä 100 uutta asiakasyritystä. Ringin työntäyteinen vuosi 2019 koostui tehokkaasta vaikuttamistyöstä sekä tiiviistä asiakasyhteistyöstä.

Vuoden aikana Rinki-ekopisteiden keräysmäärät kasvoivat entisestään, kartonki-, lasi ja muovipakkausten sekä metallin keräysmäärät jopa 15 % edelliseen vuoteen verrattuna. Myös kuluttajien kasvanut kiinnostus lajittelua kohtaan näkyi Ringin kuluttaja-asiakaspalvelun kontaktimäärien 66% kasvuna.

Tutustu Ringin vuoden tärkeimpiin tapahtumiin sekä pakkauskierrätyksen avainlukuihin tarkemmin tästä.

Kuluttaja RInki-ekopisteellä