Ringin kuluttaja­kampanja tavoitti lähes kaikki suomalaiset

Ringin viestintäkampanja kuluttajille näkyi ja kuului laajalti lokakuusta joulukuuhun. Kampanjassa kerrottiin pakkauskierrätyksestä, kannustettiin lajitteluun ja kehotettiin jokaista pitämään huolta ekopisteiden siisteydestä.

Kampanjan keulakuvana seikkaili jälleen J. Jätevuori – hahmo joka vielä Ringin edellisessä kampanjassa suhtautui skeptisesti pakkauskierrätykseen. Nyt aiheesta valaistunut Jätevuori oli oppinut kierrättämään pakkauksia ja halusi innokkaasti jakaa oppejaan eteenpäin.

Kuluttajakampanjan videot, radiomainonta ja somemainonta olivat esillä Ringin omissa sosiaalisen median kanavissa sekä radiossa, Ylen kanavilla, YouTubessa ja Facebookissa. Kaupat ja kauppakeskukset sekä jätelaitokset osallistuivat aktiivisesti kampanjaan ja jakoivat tietoa omissa kanavissaan.

Pakkauskierrätyksen tärkeät viestit näkyivät myös perinteisessä mediassa ympäri Suomen. Mediaviestinnällä tavoitimme noin 4 miljoonaa suomalaista, YouTubessa 1,7 miljoonaa käyttäjää katsoi videon loppuun ja radiomainonnalla saavutimme arviolta 3,6 miljoonaa kuuntelijaa.

Lue lisää

Vuosikertomus 2020

Tuloksellista jätelakiedunvalvontaa, entistä kustannustehokkaampaa pakkauskeräystoimintaa, 58 mediatiedotetta ja lähes 20 000 vastattua neuvontapuhelua. Ringin vuosi…

Vuosikertomus 2019

Hedelmällistä edunvalvontaa, 50 000 tonnia kerättyä pakkausjätettä, miljoonia suomalaisia tavoittanut kuluttajakampanja sekä 100 uutta asiakasyritystä.

Vuosikertomus 2018

Mitä Ringissä tapahtui vuonna 2018? Vuosikertomuksessamme kerromme tärkeimmistä tapahtumista pakkauskierrätyksessä ja merkittävimmät avainluvut.