Ringin kuluttaja­kampanja tavoitti lähes kaikki suomalaiset

Ringin viestintäkampanja kuluttajille näkyi ja kuului laajalti lokakuusta joulukuuhun. Kampanjassa kerrottiin pakkauskierrätyksestä, kannustettiin lajitteluun ja kehotettiin jokaista pitämään huolta ekopisteiden siisteydestä.

Kampanjan keulakuvana seikkaili jälleen J. Jätevuori – hahmo joka vielä Ringin edellisessä kampanjassa suhtautui skeptisesti pakkauskierrätykseen. Nyt aiheesta valaistunut Jätevuori oli oppinut kierrättämään pakkauksia ja halusi innokkaasti jakaa oppejaan eteenpäin.

Kuluttajakampanjan videot, radiomainonta ja somemainonta olivat esillä Ringin omissa sosiaalisen median kanavissa sekä radiossa, Ylen kanavilla, YouTubessa ja Facebookissa. Kaupat ja kauppakeskukset sekä jätelaitokset osallistuivat aktiivisesti kampanjaan ja jakoivat tietoa omissa kanavissaan.

Pakkauskierrätyksen tärkeät viestit näkyivät myös perinteisessä mediassa ympäri Suomen. Mediaviestinnällä tavoitimme noin 4 miljoonaa suomalaista, YouTubessa 1,7 miljoonaa käyttäjää katsoi videon loppuun ja radiomainonnalla saavutimme arviolta 3,6 miljoonaa kuuntelijaa.

Lue lisää

Vuosikertomus 2019

Mitä Ringissä tapahtui viime vuonna? Vuosikertomuksessamme kerromme tärkeimmistä tapahtumista pakkauskierrätyksessä ja merkittävimmät avainluvut. Lataa…

Vuosikertomus 2018

Mitä Ringissä tapahtui vuonna 2018? Vuosikertomuksessamme kerromme tärkeimmistä tapahtumista pakkauskierrätyksessä ja merkittävimmät avainluvut.

Tehokkaasti kohti kiertotaloutta

Kesällä 2018 hyväksyttiin EU:n kiertotalouspakettiin kuuluvat uudistukset jäte- sekä pakkaus- ja pakkausjätedirektiiveihin, jotka kiristävät…