Vuosikertomus 2020

Tuloksellista jätelakiedunvalvontaa, entistä kustannustehokkaampaa pakkauskeräystoimintaa, 58 mediatiedotetta ja lähes 20 000 vastattua neuvontapuhelua. Ringin vuosi 2020 täyttyi tuottajavastuun edunvalvonnasta ja operatiivisesta työstä.

Vuosikertomuksessa kerromme Ringin vuoden 2020 tärkeimmistä tapahtumista sekä pakkauskierrätyksen merkittävimmistä avainluvuista. Yhdessä kierrätimme 71% tuottajavastuullisten yritysten markkinoille tuottamista pakkauksista. Myös kaikki voimassa olevat materiaalikohtaiset kierrätystavoitteet saavutettiin.

Ringin toimintaan poikkeusvuosi vaikutti kasvaneina keräysmäärinä Rinki-ekopisteillä. Ekopisteiltä vuodessa kierrätettäväksi kerätty jäte täyttäisi 7 Helsingin Hartwall-areenaa. Tutustu Ringin vuoteen tarkemmin vuosikertomuksessa.

Lataa tästä vuoden 2020 vuosikertomus.

Aikaisempiin vuosikertomuksiin pääset tutustumaan vuosikertomus-osion etusivulta.

Vuosikertomus 2019

Hedelmällistä edunvalvontaa, 50 000 tonnia kerättyä pakkausjätettä, miljoonia suomalaisia tavoittanut kuluttajakampanja sekä 100 uutta asiakasyritystä.

Vuosikertomus 2018

Mitä Ringissä tapahtui vuonna 2018? Vuosikertomuksessamme kerromme tärkeimmistä tapahtumista pakkauskierrätyksessä ja merkittävimmät avainluvut.

Tehokkaasti kohti kiertotaloutta

Kesällä 2018 hyväksyttiin EU:n kiertotalouspakettiin kuuluvat uudistukset jäte- sekä pakkaus- ja pakkausjätedirektiiveihin, jotka kiristävät…